Bestyrelsesmøde Friskolen på Røsnæs den 18. september 2024

Til stede: Maria, Freja, Nina, Niels, Jonas, Cathriona, Nanna, Barbara, Lasse, Christina, Christoffer, Susie og Nils.

Fraværende: Anders

Referent Maria og Ordstyrer Cathriona

1. Underskrivning referater
  2. Referater fra sidste bestyrelsesmøde underskrives.

1. Nyt fra Skole, SFO, Klub og Børnehave v/ NB og JV

1. Ny struktur: I august 2024 er der kommet en ny struktur på skolen. Det vil sige, at der sker en masse nyt på skolen for både personale, børn og forældre – Alle på skolen oplever mange positive ting, men også nogle ting, der kræver en tilvænning. Lige før efterårsferien vil der være evaluering af den nye struktur.
  2. Skolen: Det har været en god og spændende start efter sommerferien. Der er startet flere nye børn, og der er nu 122 børn på skolen. Vi har fået en ny 0. klasse med cirka 20 børn.
  3. Klubben: Der er givet flere penge til klubben, hvor der er lavet nye tiltag, blandt andet med mere begrænset skærmbrug.
  4. Børnehaven: Der er nu 12 børn. Der er afholdt første møde med forældrerepræsentanterne i dag.

1. Elevrådet – udgår denne gang
  2. Der er elevrådsmøde om 1 uge

1. Børnenes dag – Evaluering v/ NJ
  2. Børnenes dag gik rigtig godt med stor tilslutning. Der var god aktivitet alle steder.

1. Nyt fra udvalgene
  2. Fond v/ Nanna: Der arbejdes på flere projekter, der skal søges fonde på. Blandt andet et skaterprojekt i skolegården og energirenovering til udskiftning af vinduer og døre på skolen. Bålhytten og legetårnet er i proces.
  3. Kommunikation v/ Susie: Der er planlagt et arbejdsmøde i gruppen, hvor alle 3 kommer med et oplæg til kommunikation på skolen.
  4. Arbejdsdag v/ Maria: Arbejdsdagene er ved at blive planlagt, den første er d. 26. oktober.
  5. Pædagogiske dage v/ Christina: De næste pædagogiske dage er 15/16 november. Mødet for planlægningen af dagene bliver fastsat snarest.

1. Budget v/ CC
  2. Der er 122 børn indskrevne elever på skolen, og derfor har Cathriona og Jonas planlagte 3 budgetmøder i forhold til det kommende budgetår.

1. Bestyrelsens rolle v/ CC
  2. Tavshedspligt: Vi taler om bestyrelsens rolle og tavshedspligten, der hører med til at sidde i bestyrelsen.
  3. Loyalitet: Når man sidder i bestyrelsen, er man loyal overfor skolen udadtil. Vi er skolens og bestyrelsens talerør udadtil, uanset at vi også er forælder.

1. Eventuelt
  2. Feriedækning i børnehaven: Der er muligvis behov for, at der bliver holdt åbent i børnehaven i uge 42. Jonas vil undersøge muligheder for også at udvide åbningstiderne i SFO. Dette også generelt, så vi via samarbejdet mellem SFO og Bh. kan tilbyde bedre pasning i hhv. uge 42. og uge 7.
  3. Kommunikation: Arbejdsgruppen arbejder på, hvordan vi som skole kan blive bedre til at kommunikere ud til forældrene.